BAŞKANDAN: SEKİZ AYLIK DÖNEMDE YAPTIKLARIMIZ

SEKİZ AYLIK DÖNEMDE YAPTIKLARIMIZ

  1. Giyimkent içerisinde iki adet mülkümüzü kira vermeden kullananlar derhal boşaltılmış, diğer boş ve atıl halde duran mülklerimizin de kiraya verilmesi için yönetim kurulu kararını alıp, tekliflerini toplama başladık.
  2. Daha önceki yönetim tarafından Vodafone ile 28 hat için aylık ortalama 2.600 TL. gelen cep telefonu faturası Ağustos sonu itibariyle feshedip bütün operatörlerle görüşüp en düşük teklifi veren Turkcell ile 17 hat için 900 TL. ve de cayma bedelinin de Turkcell tarafından ödenmesi karşılığında sözleşme yaptık.
  3. Ödenmemiş elektrik borcumuz olan 27.000 TL ödenerek özel enerji firmaları ile yapılan görüşmeler sonucu AKSA Elektrik şirketi ile 15 ay sabit fiyat %14,80 Net indirim alarak ekim ayı itibariyle sözleşme yaptık. Son elektrik faturamız 17.500 TL geldi. Ortalama indirimimiz aylık 4.000 TL (Dörtbin) olacaktır.
  4. Aylık ortalama 8.000-8.500 TL.yi bulan akaryakıt giderimiz için şimdiye kadar taşıt tanıma sistemi uygulanmamış.Akaryakıt şirketleri ile görüşüp (Opet,P.Ofisi,Shell) %5 ile en iyi teklifi veren Petrol Ofisi ile anlaşarak taşıt tanıma sistemine geçip akaryakıt tüketiminde kontrolü ve de tasarrufu sağladık.
  5. Personelin mesai saatlerini kontrol amacı ile parmak okuma sistemi başlattık.
  6. Site içerisinde, bölge bölge, sokak otopark ve de yaya yolu temizlik ekibi görevlendirilmiştir.
  7. İş merkezimizin ortak alanlarının komple boyatılmış ve tavan tamiratlarına başlanmıştır.
  8. Daha önce sitemizin iki avukatı mevcut iken bir avukatımızın sözleşmesini fesh edip diğer avukatımızın 1.750 TL.olan aylık müşavirlik ücretini 1.300 TL. yaparak sözleşmesini yeniledik.
  9. Personelin servis haricinde araç kullanması yasaklanmıştır.
  10. Daha önce bedelsiz konulan bankamatik alanına, tarafımızdan Denizbank, Albarakatürk, Zıraat, bankalarına her biri için yıllık 15. 000 tl. Kira bedeli ile bankamatiklerimiz hizmete girmiştir.
  11. Yönetim bınasının yanan dış cephesinin ihalesi yapılıp En uygun fiyata cephemiz yenilenmiştir.
  12. Belediye ile görüşmelerimizde sokak aralarından çöp toplaması için söz aldık, görüşmelerimiz devam ediyor.
  13. İş merkezlerinin aidatları kat mülkiyeti kanununa göre düzenlenerek (Avek, Ramada, Bellona, İstanbul Ticaret Sarayı, benzin istasyonu) %153 ile %500 arası oranda aidatlarına zam yapılmıştır.
  14. Bütün malzeme alımlarında %30 tasarruf sağlanmıştır.
  15. Çalışan personel sayısı 76 dan 65 kişiye düşürüldü. 11 kişinin iş akti fes edilmiş olup tazminatları ödenmiştir. ( Mart 2017 Güvenlik:32 Muhasebe 3 Genel Müd: 1 Sekreter:1 Çay Ocağı: 1 Şoför: 1 Tadilat:13 Temizlik 13) şu anda çalışan personelimiz ve görevleri.
  16. Yörsan ve Avek arsa kiralarının artışı için rayiç fiyatlarla güncellenerek artışları yapılmıştır.
  17. İş güvenliği şirketi ile daha önce 3.720 TL. olan sözleşmemiz 2.200 tl.’ye düşürülmüştür.
  18. Garanti Bankası’nın yeri bedelsiz kullanılıyordu. Boşaltıldı ve tarafımızdan 1.850 TL. brüt bedel ile kiraya verdik.
  19. Otoparklardan daha önceki yönetimler döneminde çalınan 7800 metre kablo ve aparatları 85.000 TL. bedel ile tarafımızdan yaptırılmıştır.
  20. 8 adet koğuş olarak kullanılan yerler boşalttırılmıştır.
  21. Sebze hali gibi kullanılan yerler belediye ile görüşülerek 3 ay içinde kaldırılacak sözü alınmıştır.
  22. İş merkezi doğalgaz borcu için İgdaş ile anlaştık 156.000 tl.taksite bağladık ve 30.03.2017 tarihinde ödendi.
  23. Belediye Başkanı ile görüşmemiz neticesinde Bellona’nın en azından bir  katının ev tekstili mağazası açılması yönünde talebimiz oldu. TMSF ile görüşüp, sonucu bildirecekler.
  24. Yönetim binamızın giriş katını daimi fuar alanı olarak açtık katılımcılardan aylık kira alıyoruz.
  25. Güvenlik merkez birimi daha önceki yerinden (Avek’in önünden ) alınarak yönetim binasının girişine taşınmıştır.
  26. Şekerbank ile sözleşme yapılmış, sözleşme şartlarına göre kurum faturalarını bankaya 1 ay içinde aktarmaları gerekirken yapılmamış, maaş ödemeleri iki gün önceden bankaya yatırılması gerekirken yatılmamış ve bu yüzden yıllık  7.000 TL. Promosyon ücretini ödememişlerdir. Biz parayı talep ettik 3.500 tl. Ödemesini alacağız.
  27. Personele daha önceki yönetim tarafindan yemek parasi olarak 230 TL net ödenmekte ve de 90 TL. Vergisi verilmekteydi. Biz yemek kartı vererek aylık 7.000 TL. Tasarruf sağladık.
  28. İş merkezinin otoparkı temizlenerek faaliyete geçti.
  29. İş merkezinin 5. Katına bayanlar mescidi yapıldı.
  30. Yönetim binasının altı başkaları tarafından bedelsiz kullanılıyordu. Derhal boşaltılarak önce 45 günlüğüne 19.000 TL.+ KDV alındı. Sonra aylık 10.000 TL. kiraya verildi.
  31. Otelin karşısındaki arsada bulunan tekstil atık malzemeleri 16.200 TL. kaldırıldı. Arsadaki Demir hurdaların 9.500 TL.’ye satarak gelir elde ettik. Şu anda kiraya vermek için görüşüyoruz.
  32. Sorunlu üyeler aidatlarını ödemeyenler, icraya verilerek tahsilatlar hızlandırılmaya başlandı.
  33. Gecikme farkları istisnasız herkesten alınmaya başlandı.
  34. Belediye ile görüşmelerimizle asfaltlarımızı tamir ettiriyoruz çalışmalar başladı.
  35. Büyükşehir Ulaşım Daire Başkanı Yunus Bey’le görüşüp Edirne istikametine bağlantı yolu istedik ve kabul edildi. Yakında Giyimkent içinde TEM Edirne istikametine bağlantı yapılacak.
  36. Asansör bakımı yeni yılda artış olması gerekirken biz %20 düşürdük.
  37. Çalışan personelin şimdiye kadar mesai ücretleri ödenmemiştir. 2016 yılı mesai ücretleri tamamen ödendi, geçmiş yıllardan gelenler ise periyodik olarak ödenecektir.
  38. 2014 yılında kooperatifte kaçak elektrik kullandığından dolayı ceza kesilmiş, 2015 yılında icraya verilmiş bu güne kadar ödenmediğinden dolayı 10.158 TL. ceza ,indirim yapılarak 8.435 TL. olarak ödenmiştir.
  39. Kooperatifimize ait araçlarımıza araç takip sistemi taktırılarak uydudan takip edilerek kayıt altına alınmıştır.
  40. Mercan, Laleli, Zeytinburnu ve Merter’e 2 saat ara ile ücretsiz servisler koyduk, 3 ay süre ile devam edecek, faydasını görürsek devam edeceğiz.
  41. Bütün otoparkların işleri bitirilerek eksikleri tamamlandı. Şu anda kapalı otoparkların hepsi kullanılmaktadır.
  42. Giyimkentin piyasasında huzurlu ve güvenilir bir ticaret yeri, aynı zamanda Tekstil ve Hazır Giyim merkezi olduğunu tanıtmak için Radyo ve Televizyonlara ilanlar verdik.

Görüyorsunuz ki tüm çabalarımız, kooperatifin gelirini artırıp, kooperatifimizi bu borç batağından kurtarmak. Tabii ki bu tasarrufların yanında en önemlisi aidat takibimiz ve de aidatların muntazam ödenmesini sağlamaktır. Bu bağlamda da gerek mesajlar gerek bizzat aramalar ile yapılan takipler sonucu aidatlarını ödemeyen ortağımıza maalesef icra takibi yapıyoruz. Şu ana kadar 60 kişiye icra takibi başlattık. Üzülerek ifade  ediyorum.

Gerek yaya yollarını, gerek garaj girişlerini gerekse kaldırımları işgal eden, gerek içerde gerek dışarda hayvan besleyen, işyerini koğuş ve de  sebze hali gibi kullandıran firmalara ve ortaklarımıza toplam 131 adet ihtarname gönderildi. 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ve  5326 sayılı Kabahetler Kanununun ilgili maddeleri uyarınca kolluk ve idari zabıta  birimlerine ihbarları yapıldı.

Sayın ortaklarımız göreve  geldiğimizden bu güne kadar personelin maaşı ve de yapılandırma   ve emlak vergilerimiz zamanında ödenmektedir. Bizim dönemimizde sekiz aylık zaman zarfında hiç bir ödememiz aksatılmadan  yapılmaktadır.

Bütün bu çalışmalarımız neticesinde kooperatifimiz aylık 80.000 TL. Tasarruf sağlamıştır. İnşallah 3 yıl içerisinde bütün borçlarımızı ödeyip bu kooperatifi borçsuz hale getireceğiz.

Sayın Ortaklar, 20 Mayıs 2017’de saat 13:30 yapılacak olan Genel Kurula katılımınızı bekler,  bol kazançlar dilerim.

 

 

 

 

Yönetim Kurulu Başkanı

Muzaffer CEVİZLİ